اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

نفسی دوباره برای بازار تاریخی اراک

سامان‌دهی و مرمت گذرهای بازار تاریخی اراک از سال گذشته در دستور کار سازمان نوسازی و به‌سازی شهرداری اراک قرار گرفته است.

محسن کمالی - مدیرعامل سازمان نوسازی و به‌سازی شهرداری اراک - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در استان مرکزی، از سامان‌دهی شش گذر منتهی به خیابان حصار در بازار تاریخی اراک خبر داد و اظهار کرد: این پروژه از سال گذشته با سامان‌دهی دو گذر آغاز شد و تا پایان امسال مرمت هر شش گذر به پایان می‌رسد.

او مرمت گذرها را شامل کف‌سازی و مرمت جداره‌ها دانست و گفت: پیروی از الگوهای معماری موجود در بازار در بازسازی و مرمت دیوارهای گذرها در دستور کار قرار گرفته و در کف‌سازی نیز از سنگ «کوبیک» استفاده شده است.

کمالی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی مرمت گذر دوم، بیان کرد: مرمت گذر اول نیز در مرحله‌ی ۷۰ درصدی است و مرمت سایر گذرها تا ۵۰ درصد به پایان رسیده است.

وی با مطرح کردن سرکشی اخیر خود به روند بازسازی گذرهای بازار تاریخی اراک، ادامه داد: روند این بازسازی‌ها رضایت‌بخش نیست و در برخی قسمت‌ها، به مرمت دوباره نیاز است. کاهگل به کار رفته در برخی قسمت‌ها مد نظر ما نبوده است و طی دستور ابلاغ‌شده به ناظر این پروژه، پیمانکار موظف می‌شود برخی مرمت‌ها را دوباره انجام دهد و سرعت کار را نیز بالا ببرد.

مدیرعامل سازمان سازمان نوسازی و به‌سازی شهرداری اراک همچنین از برنامه‌های سال آینده این سازمان برای مرمت شش گذر دیگر بازار که به خیابان محسنی منتهی می‌شوند، خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.